domingo, 24 de abril de 2011

viernes, 25 de marzo de 2011

Lovely Brigitte*

Devoted to Brigitte Bardot -- one of the most beautiful women ever, 
an everlasting icon style and the genuine French actress 
who revoluted the concept of 'female'.



miércoles, 9 de marzo de 2011

THE PREFACE*

The artist is the creator of beautiful things. To reveal art and conceal the artist is art's aim. The critic is he who can translate into another manner or a new material his impression of beautiful things.
The highest as the lowest form of criticism is a mode of autobiography. Those who find ugly meanings in beautiful things are corrupt without being charming. This is a fault.
Those who find beautiful meanings in beautiful things are the cultivated. For these there is hope. They are the elect to whom beautiful things mean only beauty.
There is no such thing as a moral or an immoral book. Books are well written, or badly written. That is all.
The nineteenth century dislike of realism is the rage of Caliban seeing his own face in a glass.
The nineteenth century dislike of romanticism is the rage of Caliban not seeing his own face in a glass. The moral life of man forms part of the subject-matter of the artist, but the morality of art consists in the perfect use of an imperfect medium. No artist desires to prove anything. Even things that are true can be proved. No artist has ethical sympathies. An ethical sympathy in an artist is an unpardonable mannerism of style. No artist is ever morbid. The artist can express everything. Thought and language are to the artist instruments of an art. Vice and virtue are to the artist materials for an art. From the point of view of form, the type of all the arts is the art of the musician. From the point of view of feeling, the actor's craft is the type. All art is at once surface and symbol. Those who go beneath the surface do so at their peril. Those who read the symbol do so at their peril. It is the spectator, and not life, that art really mirrors. Diversity of opinion about a work of art shows that the work is new, complex, and vital. When critics disagree, the artist is in accord with himself. We can forgive a man for making a useful thing as long as he does not admire it. The only excuse for making a useless thing is that one admires it intensely.
All art is quite useless.
-- OSCAR WILDE



Dedicated to those privileged artists, that died by some unworthy force of nature, taking away talent, harmony and the souls of many talented and enchanted people.
Mercy for all, I thank you for your existence, and for enriching my life.
Rest in peace








Sid Vicious

Elvis Presley

JiM Morrison







Janis Joplin

Jimi Hendrix

Montgomery Clift

Marylin Monroe



Natalie Wood

Ian Curtis




Françoise Dórleac

James Dean

Kurt Cobain
 

lunes, 28 de febrero de 2011

ESTRENO EFIMERA


ESTRENO EFIMERA

25 Febrero 2011
CINES PALAFOX Madrid

Por fin. Gracias a todos por venir a este deseado estreno, en donde me senti apoyada, afortunada y querida. Y sobre todo en donde compartí algo que me hacia estar nerviosa, inquieta y expectante, pero que gracias a las personitas que formaron parte de este viaje conmigo pude llevar con facilidad. GRACIAS!
El cine perdura, y perdurara siempre. Apoyemos pequeños proyectos y pequeños directores, y sus pequeños actores, y sus pequeños técnicos efímeros...

miércoles, 2 de febrero de 2011

domingo, 9 de enero de 2011

mi abuela Margarita


Mi abuela Margarita conoció a mi abuelo Luis aquel verano de 1940, poco después de que acabara la guerra, una tarde soleada en donde la brisa de verano hacia que ella pareciera más guapa de lo normal, con su pelo negro rizado y su risa divertida estallando a cada frase que mi abuelo le susurraba al oído. En aquellas fiestas de El Álamo, mi abuela y su amiga Andrea salieron a las fiestas del pueblo, a bailar con la música que sonaba de la banda en la plaza, donde tantas veces daría yo misma de comer a las palomas con ella muchos años después. Andrea tuvo suerte, y conoció a Ovidio, gran hombre donde los haya, mientras que mi abuela conoció a ‘El Chaparrón’, hombre apuesto y de gran palabra, siempre haciendo reír y sonrojar a las mujeres.  ‘No te me vas a escapar en toda la tarde’, le dijo él, mientras ella se reía y se quitaba las gafas rápidamente por temor y vergüenza a no resultarle lo suficientemente atractiva para él.
Y con razón, pues siete años después de que estas dos personitas estuvieran ‘hablando’, mientras mi abuelo llevaba a mi abuela a casa de vuelta después de pasear y se pasaba horas hablando con sus hermanas en la cocina, se casaron para ser felices durante muchos años. Una vez casados, mi abuela estaba segura, ya se podía poner las gafas a diario, puesto que  se había pasado los siete años sin gafas cada vez que estaba con él. Por fin pudo ir al cine y ver los actores identificando sus caras. Ella era feliz. Luis se reía, por que la amaba así, como era ella.
Así es mi abuela, dicharachera, divertida, cariñosa, maravillosa, sabia, entretenida, madre, abuela, y persona todo a la vez.